the VIP~~

Wednesday 28 December 2011

NOR KAMADHIA.....

Assalammualikum....

29/12/2011
Dhia...nice name kn?....ok sebut tntg name ni.....ada drama yg berkisahkn TENTANG DHIA(drama popular kot time ni..lakonan Nora Danish cantik tu)....drama ni sangat menyentuh hati ku disaat pertama kali menontonnya(ceh! jiwang plk aku....layannn)huhuu...

ceter ni tntg seorang gadis bernama Dhia @ Nor Kamadhia(nora danish)....jiwa kental betul gadis ni.....segala kegembiraan nya setelah bergelar isteri kpd Zikir(lakonan aktor tampan tu! Adi Putra) telah hilang..kebahagian Dhia bagai diragut(gler ah kn).....dia telah teraniaya...dibenci,dikeji oleh mak mentua nya iaitu Ku Salmi(lakonan sape ek lupe name lh sory)....dan adik ipar nya Zety.....asyik2 nk sihir org je kejenya...

Kekuatan dhia ini dpt dilihat satu persatu dugaan dihadapinya ...ayahnya meninggal ketika baru berkahwin(klu aku xth nk imagine haih!!)....mak pula sakit...slps beberapa tahun mak dhia meninggal dunia.....tinggal lah dhia sorang2 ......lakonan dhia dlm ni mmng best.....

mcm2 yg kita bolah belajar (jika betul2 hayati lh).....aku belajar untuk lebih bersyukur(selama ni bkn x brsyukur..tp kdang2 tu xsenang kn).....aku belajar untuk bersabar.....sentiasa berbaik kpd orang lain....segala kebaikan itu akan trbalas.....dlm ceter ni even dhia disakiti tapi kawan2 baik nya sentiasa di sisi....

lagi satu yg bedt dlm drama ni...dhia ni di cintai 3 orang lelaki(cyalah kn)......pertama kawan baik dr sekolah dhia iaitu Rafi....kedua Azmi(lakonan Ako mustapha) ..dan ketiga Zikir.....

hari ni katanya episod akhir drama TENTANG DHIA ni....aku xsabar betul nk tonton.....nk tgk ape balasan manusia yg selalu dengki dan xth bersyukur mcm, ku salmi tu......harap2 puas hati aku tgk nnty..

No comments:

Post a Comment

Quotes